منابع گیاهی و میوه ها در طب قدیم

گزیده ای از نرم افزار دایره المعارف سلامت با طبیعت

منابع گیاهی و میوه ها در طب قدیم

گزیده ای از نرم افزار دایره المعارف سلامت با طبیعت

«فلفل سبز و فلفل قرمز»

«فلفل سبز و فلفل قرمز» 

 

از نظر طبیعت:

طبیعت آن گرم و خشک است.

مشخصات گیاه:

این گیاه دارای میوه‌ای قرمز و یا سبز و گاهی نارنجی و یا زرد می‌باشد و نوع سبز و قرمز آن خیلی شبیه بهم‌اند میوه این گیاه بعلت داشتن یک ماده شیمیایی ینام پیپرین بسیار تند و سوزاننده است و گرد میوه به شدت عطسه‌آور می‌باشد.

خواص ـ کاربردی:

فلفل را همراه با اغذیه می‌خورند به صورت دارو نیز برای افرادیکه سرد مزاج و رطوبی و بلغمی مزاج هستند مصرف می‌‌نمایند فلفل قرمز تندتر و اثر سمی‌ و سوزانندگی‌آش از فلفل سبز بیشتر است. فلفل در اصل جزء اغذیه نیست. میوه این گیاه دارای مقداری ویتامین c و چند ویتامین دیگر است و مقداری نیز اسید کانی و آلی دارد بعلاوه دارای یک ماده محرکی بنام پیپرین بوده و آلکالوئید هتروزئید سمی نیز دارا می‌باشد خوردن فلفل به مقدار کم مثلاً یکی دو عدد فلفل کوچک آن هم نه به طور استمرار بلکه گاه گاهی برای افرادیکه مزاج سرد و بلغمی دارند مفید است و برای بقیه افراد به خصوص افراد خشک مزاج بسیار زیان آور است.

افرادیکه در خوردن فلفل زیاده روی می‌کنند یا استمرار می‌ورزند به ناراحتی‌های سختی مبتلا می‌گردند که پس از ظهور آثار گوارشی، ورم کلیه، پاره شدن رگ‌های داخل، کبد و یا مثانه و در حالت اول سیاه شدن مدفوع و یا استفراغ خون و در حالت دوم داخل شدن خون در ادرار، ورم کبد، ورم مجاری صفراوی، دمل و زخم‌ها و جوش‌ها مشاهده می‌گردد. افرادیکه آمادگی ابتلای به ناراحتی‌های مذکور را ندارند حق خوردن فلفل سبز یا قرمز را ندارند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد